2008/06/13

スペイン旅行に行ってきました

Amsterdam airport

約1週間の日程でスペイン旅行に行ってきました。バルセロナ、マドリッド中心に回るコースです。写真が 1500枚ほどあるので Mac に移すだけで大変。われながら撮りすぎ。

気楽な雰囲気が良くて、帰りたくなかったですね。帰ったら仕事が大量に待っていますし。スペイン人は1ヶ月くらいの長期休暇を取るのが決まり事らしいです。休まないと、会社から強制的に休みを取らされるとのこと。うらやましい限り。

航空会社は行きも帰りも KLMオランダ航空。スペインへの直行便は、どの航空会社も就航しておらずオランダ、アムステルダム経由で行きました。KLMオランダ航空はアメニティがほぼないですが、食事がいいです。日本のコンビニ弁当よりおいしい。まともな機内食もあるんだーって感動しました。(ちょっとおおげさ?)

なんとか残業を減らしてまずは、Flickr に写真をアップして、ブログも書きたいです。

I visited Spain.

I visited Spain for 1 week. Barcelona, Madrid and around near these cities. I took 1,500 photos, and my Mac had many time transfer form my camera. Do I take photos too much ?

I interest to laid-back feel in Spain. Because I don't want to return to my home. I have a lot of jobs now. Most Spanish have 1 month vacation in year. If own employee doesn't take the vacation, company is forced into the vacation for employees. I'm jealous!

I used KLM Royal Dutch Airlines. All airlines doesn't have direct flights form Japan to Spain. I used a connecting flight by way of Schiphol Airport in Amsterdam. KLM isn't offering amenities. But KLM's meals are good. These are better than Japanese convenient store. I impressed.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

今年はスペインですか。
いいですね。
訪れたところの話、アップしてくださいよ。
うらやましい!

Unknown さんのコメント...

こんにちは。楽しかったですよ。
自由な雰囲気ですし、太陽まぶしいし。日本で休暇を取るときに必要なのは「思い切り」だと思いますね。ぜひ旅行に行ってくださいな。